LIVIA IUȘANDigital & Music Enthusiast

Cum se face un playlist? Principalele trei reguli

Știu, la prima vedere pare simplu să faci un playlist, fie că este el făcut pe YouTube sau Spotify (sau alt serviciu de streaming), dar, de fapt, e bine să știi că există câteva reguli de bază pe care e bine să le știi dacă vrei să le încalci, de exemplu 🙂 .

În ultimii ani, cât am fost angajată pentru a face playlisturi, printre alte activități digitale (poți găsi mai multe informații despre activitatea mea AICI), m-am documentat, am învățat și am pus în practică foarte multe sfaturi/reguli despre playlisturi.

În continuare voi prezenta doar principalele trei reguli, din punctul meu de vedere, însă dacă ai întrebări legate de acest subiect, poți să-mi scrii pe contact@liviaiusan.ro și-ți voi răspunde acolo! Eventual voi reveni și cu un nou articol referitor la playlisturi, căci sunt foarte importante și de multe ori sunt făcute „după ureche”, inclusiv în România.

Așadar, să-ncepem cu prima regulă!

  1. Titlul/Numele

Un playlist trebuie să aibă un titlu bine ales. Asta pentru că mai întâi prin titlu este descoperit de către persoanele care la rândul lor caută același titlu pe care tu l-ai ales și ajung într-un final să-ți descopere playlistul.

Titlul trebuie să fie ales în așa fel încât să reflecte melodiile din playlist. Dacă ai doar „vibes”, nu te aștepta ca lumea să-l descopere și să-l asculte des! Un titlu trebui să fie relevant pentru posibilii lui ascultători. Repet, să fie relevant.

(din contul meu Spotify)

2. Descrierea

Descrierea joacă și ea un rol important. Ea explică despre ce este mai exact playlistul, asta ca rol ajutător pentru titlu. Însă, spre deosebire de titlu, aici se pot oferi mai multe informații privind, de exemplu, timpul în care e bine să-l asculți (ziua, în timp ce lucrezi sau poate seara, la duș) sau starea pe care ți-o dă (te face să te simți mai bine, piesele fiind unele cu un mesaj pozitiv).

Și dacă tot suntem la capitolul descriere, este binevenit și un artwork dedicat, care să fie în concordanță cu titlul și descrierea playlistului. Asta
pe serviciile de streaming, căci YouTube nu permite asta, cel puțin nu momentan.

3. Conținutul

Degeaba ai ales bine titlul și descrierea dacă îți lipsește conținutul! Iată-ne ajunși și la cea de-a treia regulă.

Aici, principalul aspect când vine vorba despre muzica dintr-un playlist este că trebuie (repet, trebuie) să aibă mai multe melodii. Nu doar 10-15. Și de preferat să nu fie foarte multe de la un singur artist și să nu fie una după alta. Mai exact, să nu ai artistul 1 Madonna (cu o melodie), după care artistul 2 Cher (cu o altă melodie), după care artistul 3 Kylie Minogue (cu o melodie), după care să vină piesele 4, 5 și 6 de la Dua Lipa (cu 3 melodii diferite).

(screenshot din contul meu Spotify cu cel mai mare playlist din Spotify la nivel global)

Nu în ultimul rând, este bine să fie păstrat un gen muzical (nu mai multe). Sau o stare, dacă playlistul vrea să-ți dea o anumită stare când îl asculți. Iar lista poate continua.

Am ales să menționez principalelele reguli, ca oricine dorește să facă un playlist, să aibă un punct de plecare.

Playlisturile bune sunt atent realizate, nu sunt făcute la întâmplare, iar dacă vrei să încalci vreo regulă, cum o menționam eu pe cea egată de Lady Gaga, ar fi bine să știi regulile deja existente, nu?

Spor în crearea de playlisturi, iar dacă ai vreo întrebare, scrie-mi pe contact@liviaiusan.ro și revin acolo cu un răspuns!

Ți-a plăcut articolul?
Nu uita să-i dai share ca să afle și prietenii tăi!

Tags: , , , , ,