LIVIA IUȘANDigital & Music Enthusiast

Concluziile despre Influencer Marketing de la Influencer Marketing Conference 2023

Pe 13 noiembrie a avut loc la Marriott în București noua ediție a celei mai importante conferințe cu și despre Influencer Marketing din România, Influencer Marketing Conference.

Fiecare speaker a avut perspectiva lui de a privi această industrie, însă am tot auzit următoarele câteva idei, pe care le las puțin mai jos:
1. se pune din ce în ce mai mult accent pe co-creation: noi, brand, venim către tine, influencer și/sau manager de influencer cu propunerea de a colabora în realizarea brief-ului de campanie, ca rezultatele să fie și mai bune, pentru că noi, brand, avem încredere în tine, influencer;
2. Autenticitarea influencerilor rămâne importantă;
3. Aș mai adăuga că: pentru Gen Z (practic tinerii care s-au născut cu internetul „lângă ei”), TikTok este ce este Google pentru Millennials (cei născuți după 1996, cum spun majoritatea): principalul motor de căutare, locul din care-și iau informațiile.

Mi-au plăcut și vreau să punctez alte câteva idei importante/interesante, de la diferiți speakeri.

Speaker: Andreea Lupu, Strategy & Innovation Director, Starcom România

Andreea, pe care am tot văzut-o și mereu o urmăresc cu drag la conferințe, a venit cu o suuper prezentare, iată ideile care mi-au atras atenția:
1. Awareness-ul campaniilor cu influenceri a scăzut: în 2021 era la 49%, iar în 2023 a ajuns la 23%;
2. A scăzut și memorabilitatea campaniilor cu influenceri: dacă suntem întrebați să dăm exemplu de o campanie, ne va fi cam greu;
3. Oamenii s-au cam plictisit de campaniile de Influencer Marketing care nu au un meaning în spate și nu le mai iau în considerare;
4. Pe de altă parte însă, numărul campaniilor cu influenceri a crescut: avem peste 40.000 de execuții branded (respectiv stories, postări și Reels) făcute de influenceri, iar asta doar în prima jumătate a anului;
5. La fel și bugetele investite în campaniile cu influenceri: cresc;
6. Există o supraexpunere a influencerilor.
7:

Sursa

Speaker: Rahul Titus, Global Head of Influence la Ogilvy

Idei: The Creator Economy in Numbers by Ogilvy, cea mai premiată agenție de Influencer Marketing la nivel global din 2019 încoace:
1. există 50 de milioane de creatori la nivel global, însă doar pentru 2 milioane crearea de conținut reprezintă și principala sursă de venit;
2. 76% din tot conținutul social consumat astăzi este creat de creatorii de conținut;
3. există peste 40 de platforme care-i ajută pe creatori să interacționeze în mod unic cu audiențele lor;
4. 21.1 Miliarde de dolari, atât estimează Ogilvy că ar valora în acest moment această industrie;
5. unul dintre cele mai importante hashtag-uri de pe TikTok, #TikTokMadeMeBuyIt a ajuns la peste 60 de miliarde de vizualizări.

+ standarde actuale în influencer marketing: de la conținutul „curățat” și editat am trecut la un conținut mult mai real, să-i spunem, de la approach-ul de broadcasting prin intermediul căruia comunitatea doar privea, s-a ajuns la co-creation și umanizarea brandurilor (pe modelul: nu sunt doar eu, Influencerul, singur, ci îți cer și ție, comunitate feeback-ul și îți aștept implicarea), dar și de la influencerul care le știe pe toate la cinfluencerul care face conținut nișat.

Sursa

Speaker: Sarah Pinch, Head of Social & Influencer, Ketchum London

Printre side-uri, Sarah ne-a prezentat și rezultatele unei campanii, rezultate pe care le-am pus în prezentare și puțin mai jos, pentru că sunt cifre ce pot fi obținute și de către noi, chiar am obținut cifre asemănătoare într-o campanie la care am participat chiar în acest an (da, la noi în România):

Sursa

Speaker: Roxana Dibă, Managing Director la Golin România

A inclus în prezentarea ei procesul de lucru cu influencerii, proces pe care l-am folosit inclusiv eu în cadrul Golin:

Sursa

Și n-aveam cum să nu includ conclUZZIile lui Octavian Gheorghe de la GMP PR, pentru că mi-au plăcut muult:

Sursa

Foto

Ne vedem la următoarea ediție! 🙂