Viitorul muzicii este unul virtual: noua funcție Spotify, Fortnite + TIDAL
Viitorul industriei muzicale va fi unul online, virtual? Așa se pare.
În articolul acesta o să menționez și de ce pare să fie așa. Până la urmă, nimeni nu știe cum va arăta viitorul, nu? Însă viitorul poate fi construit…
Să-ncepem! 1. Despre noua funcție Spotify:
În contextul ultimelor luni, în care artiștii din toată lumea au trebuit să-și anuleze turneele/concertele din cauza pandemiei, cel mai mare serviciu de streaming muzical la nivel global, aka Spotify, ne va oferi concerte digitale din partea artiștilor noștri favoriți, într-un parteneriat pe care l-a încheiat cu Songkick și Ticketmaster.
Astfel, dacă artiștii tăi preferați planifică diferite concerte virtuale, o să le poți găsi fie în secțiunea „On Tour” care apare pe profilul artistului din Spotify, fie în secțiunea „Concerts” care apare în meniul Spotify când apeși pe „Search”.
Opțiunea este deja valabilă în România (am făcut un screenshot din aplicație, fix pe 15 septembrie, când s-a anunțat oficial pe blogul Spotify):
De la Spotify, mergem puțin în timp, însă rămânem tot la concertele virtuale.
2. Despre Fortnite și concertele digitale:
Anul trecut, mai exact la începutul anului 2019, producătorul muzical și DJ-ul Marshmello a susținut primul mare eveniment în cadrul jocului virtual Fortnite.
Prin „mare” mă refer la faptul că au participat 10 milioane de oameni. Cu mult peste câți oameni pot participa la un concert asemănător semnat Marshmello, dar realizat în offline.
În 2020, mai exact în luna aprilie, când deja aveam de-a face pe plan internațional cu virusul Covid-19, Travis Scott a realizat un concert asemănător, dar care a strâns 12 milioane de oameni, cu 2 milioane mai mult ca primul cel mai mare concert organizat în cadrul Fortnite.
Nielsen, care este o companie globală care se ocupă cu măsurarea și analizarea datelor susține că indifrent de situație, jocurile urmau să fie noul val al rețelelor sociale. Lucru care, iată, se întâmplă!
O dovedesc și cifrele, pentru că industria jocurilor online a crescul pe timpul pandemiei. Mai ales datorită faptului că suntem limitați în a mai pleca din locul în care ne aflăm.
Pe de altă parte însă, se întâmplă lucruri interesante în industria mzicală, iar asta la nivel global!
Mai exact, în luna iunie a acestui an, unul dintre cei mai cunoscuți și importanți manageri la nivel global, Scooter Brown (care este și managerul lui Justin Bieber, printre alții) a investit peste 30 de milioane de dolari într-un start-up care e ocupă cu realizarea de concerte virtuale din Los Angeles, California.
Câteva luni mai târziu, pe 25 august 2020, platforma de streaming Napster a fost achiziționată constra sumei de 70 de milioane de dolari de către compania MelodyVR din UK, care are ca obiect de activitate realitatea virtuală și care a organizat concerte VR cu Post Malone și John Legend printre alții.
3. Despre noua achiziție TIDAL:
În luna septembrie a aceluiași an, compania de streaming a lui Jay-Z, TIDAL, a plătit 7 milioane de dolari pe „SENSO Tokens”, moneda oficială din Sensorium Galaxy, o lume virtuală în care utilizatorii pot participa la concerte și festivaluri. Iar în tot acest timp, utilizatorii pot interacționa între ei.
TIDAL a plătit această sumă în contextul în care această lume virtuală numită Sensorium Galaxy se va lansa public în 2021. Însă marele avantaj este că TIDAL va putea aduce show-uri în această nouă lume digitală, înaintea multor alte case de discuri și servicii de streaming care s-ar putea implica în proiect pe viitor.
Așadar, ce urmează?
Vom vedea o creștere a numărului de concerte susținute de către artiști fără public, mai exact o creștere a concertelor susținute online.
Ele sunt încă mult sigure spre deosebire de concertele cu care eram noi obișnuiți, asta pentru că încă se mai răspândește numărul de cazuri noi de covid-19, numărul mare de persoane care să fie într-un singur loc este interzis, iar vaccinul încă întârzie să apară.
…