LIVIA IUȘANDigital & Music Enthusiast

A apărut Influence Trends You Should Care About in 2024 de la Ogilvy

A apărut raportul cu trendurile pentru 2024 în ceea ce privește industria de Influencer Marketing dar și influența, raport semnat Ogilvy, una dintre cele mai cunoscute și premiate agenții de advertising din lume.

Și ce moment mai bun pentru a prezenta trenduri decât finalul de an? Am parcurs raportul și am subliniat ideile principale, dar și pe cele care mi-au atras atenția ca specialist în Influencer Marketing și vreau să ți le prezint și ție. Așadar:

Raportul începe cu o serie de informații introductive, precum: în prezent sunt peste 50 de milioane de creatori în întreaga lume, dintre care doar 2 milioane se pot susține/întreține doar din crearea de conținut, aceasta fiind principala sau chiar singura lor sursă de venit, iar în prezent există peste 40 de platforme care le oferă creatorilor posibilitatea de a crea și distribui conținut (parte din informații au fost prezentate de către Rahul Titus, Global Head of Influence la Ogilvy și aici).

Totodată, până în 2027, Ogilvy estimează că industria (The Creator Economy) va ajunge la 700 de miliarde de dolari.

„We know that Influence makes real impact via real people” – citat din raport 🙂

2024 Influence Trends – Ogilvy prezintă umătoarele trenduri:

1. Employee Advocacy – Internal voices for external impact

Angajații sunt influencerii business-ului tău: ei comunică zilnic cu industria în care brandul activează, pe topicuri care astăzi contează. Mai mult decât atât, angajații se aseamănă cu influencerii prin faptul că, la fel ca influencerii, sunt informați și au o perspectivă autentică asupra business-ului – asta am observat că se întâmplă deja, inclusiv la noi, atunci când un angajat reprezintă brandul la o conferință, de exemplu.

2. Sonic Influence – The sound of influence

Sound-ul este important, iar muzica este limba universală. Sunetele contribuie de opt ori mai mult decât
toate celelalte elemente de brand și conținut (inclusiv sloganuri, logo-uri și culori) la afinitatea consumatorului pentru un brand, susține Ogilvy în raport. Reclamele de pe TikTok care au și sunete, aduc o creștere semnificativă a vânzărilor unui brand, iar Meta raportează că 80% din conținutul de tip Stories
cu voiceover sau muzică oferă rezultate mai bune.

Formatul audio-only de podcasting este considerat drept crucial, dar este adesea trecut cu vederea deși se estimează că va ajunge să valoreze 4 miliarde de dolari în următorii 2 ani, tot conform raportului. Muzica, prin diferitele genuri muzicale, instrumente și voci este un loc de joacă (frumos aș adăuga eu) pentru branduri, în drumul spre găsirea unui sound unic pentru fiecare brand.

Un exemplu?
Piesa rap #MicellarRewind creată special pentru brandul Garnier care oferă un nou mod de a privi brandul (și pe care au fost create și o mulțime de clipuri făcute de către influenceri).

3. 2024, The Year of Sport – Driving cultural impact beyond the field

În 2024, piața globală de advertising se estimează că va ajunge la 1 triliond de dolari, pentru prima dată în istorie, iar o bună parte din bugete vor merge la sportivi, având în vedere că se urmează Paris Summer Olympics, Summer Paralympics, dar și Euro 2024. Asta având în vedere și că sportivii sunt printre cei mai urmăriți în Social Media: contul lui Cristiano Ronaldo este unul dintre cele mai urmărite din lume, cu peste 600 milioane de followers doar pe Instagram.

4. Live Streaming – From second screen to main screen

31% dintre oameni cred că live shopping-ul le permite să fie mai informați atunci când decid să facă shopping, iar când live streamingul este îmbinat cu influencerii, 66% dintre branduri spun că acel conținut rezultat are un Return Of Investment (ROI) mai mare în comparație cu reclamele tradiționale, iar platformele precum TikTok și OnlyFans inovează în ceea ce privește felul cum creatorii pot monetiza clipurile lor live.

5. Sustainable Influence – Influencing a better tomorrow

78% dintre oameni spun că sunt influențati de către influenceri în a adopta practici mai ecologice, însă au început să fie din ce în ce mai atenți și la fenomene precum greenwashingul. Astfel, brandurile ar trebui să colaboreze cu influenceri care chiar practică sustenabilitatea în viețile lor de zi cu zi. Acest lucru conferă credibilitate în rândul oamenilor, credibilitate care ajută și în evitarea situațiilor ce pot afecta imaginea unui brand (cum este cazul greenwashingului) – și, aș adăuga, să fie mai ales ele însele sustenabile sau măcar din ce în ce mai sustenabile, nu să încerce să investeacă în marketing doar de dragul imaginii și, de fapt, ele să polueze într-un fel sau altul. Autenticitatea e cheia și aici.

6. AI Influence Goes Hyper-Personal – Unlocking the potential of AI in influence

În 2024, Ogilvy ne menționează că ar trebui să ne așteptăm să vedem o formă din ce în ce mai personalizată de engagement în ceea ce privește influencerii, având în vedere utilizarea și creșterea numărului de influenceri generați și creați cu ajutorul inteligenței artificiale – #vaurma.

Mai multe despre raport + descărcarea lui, de aici.

Sursa foto