10 platforme unde poţi să-ţi încarci propria muzică
Acum există zeci de platforme prin care poţi să asculţi şi să încarci muzică (Pandora, Rdio sau blinkboxmusic, din păcate, nu sunt încă valabile pentru România), tocmai de aceea am alcătuit un top de 10 platforme cu ajutorul cărora îţi poţi încărca şi distribui propria muzică, ca artist DIY (Do It Yourself). Să începem:
1. SoundCloud
Este o platformă de distribuţie online înfiinţată în Suedia în anul 2007, gratuită, pentru artişti (pentru început aveţi 180 de minute, mai precis cam 3 albume de aproximativ 14 piese, a câte 3-4 minute fiecare, ceea ce este suficient, după care puteţi trece la versiunea Pro, pentru care plătiţi).
Se bucură, mai ales în ultimii ani, de o creştere considerabilă a numărului de utilizatori (în prezent au peste 40 de milioane de conturi înregistrate şi 200 de milioane de ascultători).
Puteţi să urmăriţi artişti, să apreciaţi, distribuiţi, cumpăraţi, dar şi să adăugaţi comentarii la piese. Aveţi şi buton de embed, dar puteţi distribui track-ul şi pe Twitter, Facebook, Tumblr, Google+, Pinterest şi e-mail.
Platforma este uşor de folosit, iar design-ul este unul foarte prietenos.
Artişti precum Beyonce, Sam Smith, Statik Selektah, Common, Ed Sheeran, Kygo, Robin Schulz, dar şi din România, cum ar fi Vlad Dobrescu, Dj Undoo, Grasu XXL sau Gojira uploadează piese/remixuri pe SoundCloud.
2. Bandcamp
O platformă fondată în 2007, în SUA, pentru promovarea artiştilor.
Îţi poţi vinde şi distribui muzica în schimbul adreselor de e-mail (care este, de altfel, cel mai important lucru: lista de e-mail-uri a fanilor tăi, pentru a avea un contact direct cu ei; în plus, lista este a TA, faţă de reţelele de socializare unde nu tu eşti „stăpânul”).
Bandcamp este un instrument perfect pentru marketing.
De asemenea, poţi face şi merchandise, un al lucru esenţial pentru un artist. Fanii îşi pot susţine în mod direct artiştii preferaţi, o situaţie în care câştigă în mod direct ambele părţi (50-50).
Există două moduri de înregistrare: artist sing up şi fan sing up. De asemenea ai opţiunea „Discover”, prin care poţi găsi artişti similari cu tine/cu cei pe care-i asculţi deja.
Ai pagină proprie pe platformă şi îţi poţi promova conturile de pe reţelele sociale.
3. 8tracks
A pornit iniţial ca radio, acum fiind o platformă utilă pentru crearea playlist-urilor, lansată în 2008.
Poţi să-ţi faci propriul mix. Ce mi se pare interesant este faptul că poţi să combini tot felul de genuri muzicale. De exemplu, hip-hop cu jazz. Găseşti mix-uri deja create de alţi utilizatori, pe care poţi să le distribui pe Twitter, Facebook, Tumblr, Google+ şi e-mail. Există, de asemenea şi cod embed.
Îţi poţi crea o comunitate de fani (există buton de follow), dar poţi comenta şi răspunde.
O paltformă de asemenea prietenoasă, uşor de folosit, care are şi forum.
4. Myspace
Unul dintre cele mai cunoscute servicii de streaming făcute pentru muzică, de asemenea şi o resursă importantă pentru crearea unei comunităţi. S-a lansat în anul 2003 şi are un număr de 36 de milioane de utilizatori (2013).
Poţi încărca piese în albume, mărimea totală de stocare fiind 2GB, dar şi mix-uri. Te poţi conecta cu alţi artişti (persoane care te inspiră).
Myspace deţine şi iLike, tot la fel, o platformă de muzică.
5. NoiseTrade
Tot conţinutul de aici este gratuit. Artiştii îşi distribuie muzica gratuit, iar în schimb, fanii pot plăti oricât doresc. Este un fel de Bandcamp simplificat, însă faţă de acesta, unde te poţi loga în două moduri (artist sing up şi fan sing up), există doar o singură posibilitate, respectiv artist sing up.
Ca artist, îţi poţi gestiona singur muzica (aşa cum casele de producţie gestionează mai mulţi artişti).
Este cea mai bună şi rapidă platformă de marketing pentru artişti.
6. Clowdy
Platformă de distribuţie media, fondată în 2013 în Mara Britanie, care permite distribuirea de muzică, filme şi fotografii. Nu are limită de încărcare.
Îţi poţi distribui şi vinde materialele. De altfel, poţi colabora cu alţi artişti (îi şi poţi urmări) din industria muzicală, din fotografie sau film.
Pe scurt, Clowdy este un magazin digital pentru muzică, fotografie şi videoclipuri, cu o platformă uşor de utilizat.
7. Mixcloud
Un alt serviciu de distribuţie, de data asta pentru DJ, unde îşi pot urca emisiunile radio, mix-urile şi podcast-urile.
A fost fondat în 2008, în Marea Britanie şi are peste 3 milioane de utilizatori activi.
Există categorii nu numai pentru muzică, ci şi pentru emisiuni de radio pe diferite teme: business, cultură, educaţie, lifestyle, politică, sport, tehnologie etc.
Artiştii sunt plătiţi din drepturile de autor şi nu au restricţii pentru încărcări.
8. YourListen
O combinaţie între Mixcloud şi 8tracks. Îţi poţi adăuga muzica gratuit, fără niciun fel de restricţie (număr de melodii, spaţiu etc.). Este o platformă pentru muzică: piese, albume, mix-uri, podcast-uri, prestaţii live, show-uri radio, remix-uri.
Poţi să te conectezi cu ascultătorii, dar şi cu alţi artişti. Îţi poţi distribui piesele pe Twitter, Facebook, blog (ai cod embed pentru fiecare track) etc.
9. Sutros
Platformă de distribuţie pentru muzicieni: îţi poţi publica muzica şi o poţi distribui pe Facebook/blog (are cod embed).
Fiecare artist are pagina lui, unde se poate prezenta, îşi pune track-urile şi îşi poate adăuga conturile de pe reţelele sociale pentru ca ascultătorii să îl găsească mult mai uşor.
Poţi face şi playlist-uri.
10. Blip.fm
Radio şi platformă special creată pentru DJ. Îţi poţi adăuga muzica. Streaming-ul este gratuit.
De asemenea, tot gratuită este şi distribuirea pieselor, mix-urilor etc.
Nu uita, o simplă ascultare înseamnă o formă de plată (timpul este preţios, ireversibil şi reprezintă cea mai mare competiţie pentru un artist, iar dacă eu îţi ascult piesa/albumul îţi răsplătesc munca depusă, într-un fel).
Muzica ta trebuie să atragă atenţia ascultătorilor.