Despre Influencer Marketing la Digital Divas Conference 2023

Înainte de a le introduce pe Valerie Lungu, Irina Manea (ex Deaconescu), Mimi, Sînziana Iacob, Monica Munteanu și Georgiana Pană de la Answear, Ana Nicolae care este Head of Communication la Avon România & Moldova a prezentat câteva statistici interesante legate de Influencer Marketing, valabile la nivel global, din care putem extrage și câteva tendințe pentru 2023 și chiar 2024 și despre care am vrut neapărat să vorbim.
Sursele pentru informații sunt Traackr Insights (las aici link către resursele publice puse de ei), Avon Future of Beauty Report și The State of Influencer Marketing 2023:

Vreau să punctez câteva lucruri:
#1 La nivel global, industria de Influencer Marketing va ajunge la aproximativ 21.1 Miliarde de dolari în acest an.
#2 Lucrând de câțiva ani deja cu influenceri, atât la Hit, la MOCAPP, cât și la Golin, am observat într-adevăr un trend și în România în ceea ce privește acești „small influencers”, mai exact nano și micro influencers, creatori care au comunități mici (sub 100k followers): ei au o influență din ce în ce mai mare pentru branduri, datorită comunităților lor mai mici dar mai implicate, câștigând teren contra macro-influencerilor și a celebrităților.
#3 TikTok este, la nivel global, cel mai popular și utilizat canal de marketing, pentru prima dată în istorie înaintea Instagram, care era până acum pe primul lor la numărul de campanii desfășurate cu influenceri. Pe locul trei este Facebook (42%), urmat de YouTube (38%). În România susțin în continuare, prin numărul de campanii la care am luat parte că este în continuare pe primul loc, însă TikTok cu siguranță vine tare din urmă și la noi. Este doar o chestiune de timp. Și de inspirație în brief-uri din partea brandurilor. 🙂
#4 Femeile sunt cele mai influențabile când vine vorba de Social Media & impactarea deciziei de cumpărare. Ai văzut câââte clipuri sunt pe TikTok cu tipe care fug la Sephora/Dm/Target etc să-și cumpere orice produs de make-up, asta după ce l-au văzut la alt creator de conținut online? Mhm!
Acestea fiind spuse, ne vedem pe 14 septembrie și la Influencer Marketing Conference, pentru și mai multe idei din Influencer Marketing!