LIVIA IUȘANDigital & Music Enthusiast

Despre cursul meu de Introducere în Music Business

Berklee Online

Pentru că am fost întrebată de diferite persoane, am zis să scriu în mare despre frumoasa mea experienţă cu Berklee: la sfârşitul lunii ianuarie am început primul meu curs de Music Business ţinut de Berklee College of Music din Boston, fiind unul de introducere. Săptămâna aceasta am ajuns la cea de-a 4-a lecţie, în total fiind 6.

Despre curs
Am învăţat o mulţime de lucruri noi despre industria muzicală, cum funcţionează ea, cele mai importante aspecte.
La început, fiind vorba doar de 6 săptămâni, credeam că va fi ceva „artificial”, nu atât de complex. De exemplu, în prima săptămână am învăţat despre principiile de succes în industrie, cum arată ultimii 100 de ani în muzică (plus schimbările majore care au avut loc) dar şi cum arată în zilele noastre.
Pe lângă lecţiile propriu-zise avem parte şi de exemple concrete, pentru fiecare punct studiat (exemplu: iTunes pentru vânzările digitale).
De asemenea am avut şansa să-i cunosc pe câţiva dintre oamenii care au reuşit în industria muzicală, cum ar fi Neil Jacobson (Senior Vice President la A&R şi Interscope Records) – a terminat la Berklee, care ne-a arătat cum se aplică lucrurile povestite de către profesorul nostru, John Kellogg (printre altele ţine şi cursul de Music Business 101 la Berklee Online), pentru artiştii cu care lucrează. A fost o onoare să-i cunosc!

Cine participă?
Am colegi din toată lumea: Marea Britanie, Spania, Danemarca, Polonia, Africa de sud, Ecuador, Australia, New York, Detroit şi aşa mai departe.
Am cunoscut mulţi oameni interesanţi, cu poveşti uimitoare în muzică: promoteri, manageri, instructori la diferite şcoli de muzică, artişti aflaţi la început de drum, oameni care muncesc de mai bine de 10 ani în această arie. Sunt şi câţiva cursanţi din România, printre care şi brunetul de la Hi-Q (aşa cum a recunocut că i se mai spune), respectiv Florin Grozea. Eu am rămas plăcut impresionată când am aflat că suntem la acelaşi curs. 😀

Am învăţat lucruri fără de care industria muzicală nu poate funcţiona, cum ar fi: casele de discuri (activitatea pe care o au, în mare), vânzările şi costurile pentru albume, radio/TV, dar şi pe partea digitală, atribuţiile echipei artistului, importanţa copyright-ului (şi cum se aplică el), etc.
Săptămâna viitoare voi învăţa despre corporaţii, parteneriatele generale, trademark, iar în ultima săptămână despre prestaţiile live (înţelegerile stabilite pentru astfel de prestaţii, promovarea în social media, etc.).
Am dobândit o mulţime de noi cunoştinţe în domeniu, pe care sunt sigură că nu aveam de unde să le aflu în România (sau dacă da, atunci foarte greu/nu foarte amănunţit), cunoştinţe pe care abia aştept să le aplic!

Site-ul oficial Berklee Online este aici, loc unde găsiţi toate cursurile lor, plus preţuri. Al meu este făcut separat de acestea, pe platforma online edX.org, dar vreau ca pe viitor să învăţ (oficial, dacă pot spune) la Berklee (posibil masterul), pentru că acolo sunt oameni minunaţi, cu masive cunoştinţe despre industria muzicală. În primăvară încep un nou curs, ţinut tot de Berklee.
Vă ţin la curent!

Despre masterul în Music Business la Berklee College of Music a scris pe blog Pyuric (ea alături de Anca Lupeş sunt singurele cu un astfel de master din România), acum câteva luni.

Acest curs a fost una dintre cele mai bune decizii luate la 18 ani. 🙂

Tags: , , , ,