LIVIA IUȘANDigital & Music Enthusiast

Cum am folosit Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA) în interesul propriu

Când mă gândeam că urmează să fac o facultate și mai apoi un master, după atâția ani de reținut multe și diverse informații încontinuu, într-un sistem de învățământ românesc care încă are multe lucruri de schimbat, mă gândeam că, de fapt, nu-mi vor plăcea. Dar n-a fost deloc așa!

Se spune că liceul este cea mai frumoasă perioadă a studiilor. N-am simțit asta. Din contră, începând cu facultatea am simțit că am libertate. De a alege despre ce anume vreau să învăț, de a aprofunda anumite materii și de a aplica din lucrurile învățate la locul de muncă.

Dacă pentru facultate știam ce vreau, respectiv să studiez la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, lucru care s-a și întâmplat, la master mi-a fost mai greu. Pentru că programele de masterat din România sunt cam aceleași peste tot și nu acoperă foarte multe profesii (cel puțin nu încă).
După lungi căutări, am ales. Și zic eu, bine. În momentul scrierii acestui articol, sunt aproape de finalul primului semestru al celui de-al doilea an (și ultimul) de master. Programul de masterat ales este cel de „Brand Management și Comunicare Corporativă” de la Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA), ca o continuare a studiilor mele în comunicare.

Citește și: Cum am folosit Facultatea de Jurnalism (FJSC) în interesul propriu

Cum ar spune profesorii și aici, la SNSPA, mai ales în primul an de master: „Ce te-a făcut să alegi programul ăsta de masterat?”. Ei bine, sunt aceleași motive pentru care am și folosit SNSPA-ul în interesul propriu încă din prima zi: a fost cel mai aprope de ce-mi doream, respectiv să dezvolt ce-am învățat despre PR și comunicare, într-o zonă aproapiată: brandingul.

De-a lungul celor aproape doi ani de SNSPA, nu am ezitat să vorbesc despre pasiunea mea cea mai mare, muzica. Asta chiar de la examenul de admitere: datorită prezentării mele despre un brand românesc cunoscut la nivel internațional, am reușit să primesc întrebări la care nu mă așteptam, complexe, despre industria muzicală.
Acela a fost momentul în care mi-am dat seama că am ales bine. De-a lungul timpului am continuat să fac cu drag proiecte, unul recent fiind, de exemplu, ppt-ul complex despre YouTube (asta după ce în 2019 am făcut, de data asta pentru job, un astfel de ppt și despre Spotify, serviciu pe care-l folosesc zilnic). Dar, cel mai important lucru, cu siguranță, este că pot să-mi fac disertația (lucrarea de la finalul programului de masterat) despre… muzică. Și sunt tare entuziasmată de tema pe care am ales-o! #vaurma 🙂

Masterul, spre deosebire de facultate, aduce și mai mult timp liber (cursurile și seminariile fiind doar seara), timp pe care te rog, dacă citești articolul acum și urmează să alegi un program de masterat, să-l folosești într-un mod productiv! Fă lucruri care te ajută din punct de vedere profesional, care să adauge un plus de culoare în CV-ul personal: implică-te în proiecte plătite, coordonate de oameni pe care-i admiri sau de companii care-ți plac, implică-te în activități de voluntariat în care crezi și care pot face o schimbare pozitivă în lumea în care trăim.

Ca o concluzie a ceea ce am scris în acest articol, da, pot spune că am ales cel mai bun program de masterat pentru interesul propriu. Și mi s-a părut că perioada asta de studii a trecut foarte, foarte repede. Asta nu pentru că sunt doar doi ani de master, ci pentru că am știut din start care sunt lucrurile de care am nevoie de la SNSPA și cele de care nu am nevoie.

 

Ți-a plăcut articolul?
Nu uita să-i dai share ca să afle și prietenii tăi!

Tags: , , , , , , , ,