LIVIA IUȘANDigital & Music Enthusiast

Mai mult decât muzică: cum a ajuns Rihanna un lider de opinie și ce am învățat din asta

Vanity Fair tocmai a publicat topul celor mai influenți oameni din lume: Vanity Fair’s 2019 New Establishment List. Dintr-un total de 10 categorii, la „Tastemakers”, definită de publicație ca fiind „Influencers who are redefining the relationship between consumers and brands”, Rihanna a fost aleasă pe primul loc.

Și, cum o apreciez mult pe Rihanna, am zis să fac un articol detaliat, legat de rezultatul topului, în urma căruia am tras și câteva concluzii, numai bune de pus în practică! Așadar, cum a ajuns Rihanna #1?

1. Muncește încontinuu – sau cum spune chiar ea, „Work, work, work, work, work, work

Imediat vine și explicația! De curând și Forbes a poziționat-o pe Rihanna pe prima poziție, dar în topul celor mai bogate cântărețe din industria muzicală internațională, cu o avere de peste 600 milioane de dolari.

Cum a ajuns acolo?
Prin:
– munca depusă în 14 ani de când scoate muzică. În prezent are peste 8 albume lansate (și unul nou în lucru 😛 ), 9 premii Grammy și colaborări cu artiști de top, printre care și Eminem, Jay-Z, Kanye West, Paul McCartney, Kendrick Lamar, Drake, Sean Paul, Justin Timberlake și nu numai.

– parteneriatul început cu Louis Vuitton Moët Hannessy (LVMH), liderul mondial în ceea ce privește produsele de înaltă calitate și care în 2018 a avut venituri de 46 de miliarde de euro. Prin acest parteneriat, alături de LVMH, Rihanna a lansat în septembrie 2017 brandul FENTY BEAUTY BY RIHANNA, care face produse de machiaj (detalii aici). Același parteneriat a adus în luna mai a anului 2019 și FENTY, brand care produce produse fashion de lux (detalii aici).

Pe lângă asta, ea mai are și SAVAGE X FENTY, plus parteneriate avute cu PUMA, Samsung (pentru lansarea ultimului album lansat) și nu numai. Despre asta, în articolul scris de Forbes.

Un singur lucru este cert: femeia asta muncește mult!

„It’s the reason why an album isn’t being spat out like it used to. I used to be in the studio, only the studio, for three months straight, and an album would come out. Now, it’s like a carousel. I do fashion one day, lingerie the next, beauty the next, then music the next. It’s like having a bunch of kids and you need to take care of them all.” – Rihanna, Interview Magazine (2019)

2. Ascultă, apoi fă ceva ce n-a mai făcut nimeni și rezolvă situația/problema pe care ai ascultat-o!

N-o să uit niciodată buzz-ul care s-a creat în jurul lansării FENTY BEAUTY, când, printre primele produse lansate, s-a aflat și fondul de ten lansat în 40 de nuanțe. Lucru pe care nu-l mai făcuse vreun alt brand de makeup până atunci. Rihanna a știut să asculte și a mizat pe lansarea asta, pentru că, în primul rând, este o persoană de culoare. Dacă nici ea nu înțelege persoanele de culoare care-și găseau greu până în 2017 fonduri de ten, atunci cine? A avut puterea de a schimba asta și n-a ezitat. Și bine a făcut, pentru că a schimbat industria de machiaj pentru totdeauna. Good job, RiRi!

3. Distrează-te!

Când vine vorba de muncă nu spune nu, dar nici la distracție nu zice „pas”: Rihanna este cunoscută pentru faptul că ieșea și de distra cu prietenii sau după concerte și, până acum câțiva ani, pleca aproape de fiecare dată de la petreceri cu un pahar cu băutură în mână. Dar asta face parte din farmecul ei! Și apropo de distracție, uite, un clip funny și foarte, foarte tare, filmat anul ăsta cu Seth Meyers: Day Drinking with Rihanna.

Ce-am învățat din toate astea? Că munca este pe primul loc. Trebuie să muncești întâi de toate ca să ai. Da, oricine poate spune că Rihanna are oameni care fac tot felul de lucruri pe lângă ea, că nu le face singură. Asta e clar, dar ea este mintea creativă din spatele lucrurilor. Fără ea, n-ar ieși la fel. Poate n-ar ieși deloc.

Rihanna este prima femeie din ultimii 30 de ani care a fost aleasă să colaboreze alături de Louis Vuitton Moët Hannessy (LVMH). Este clar că poate crea lucruri ca nimeni altcineva. Și asta se vede prin rezultatele pe care le-a avut de-a lungul timpului.

Concluzia? Dacă vrei să ajungi cel mai bun din domeniul tău, trebuie să muncești. Nu contează cât. Succesul e relativ. La unii durează mai mult până-l obțin, la alții mai puțin. Important este să te bucuri de el, dar și mai mult să știi să-l faci să dureze.

Foto: Facebook Rihanna

Tags: , , , , ,