LIVIA IUȘANDigital & Music Enthusiast

Barometrul de Consum Cultural 2016 (Carmen Croitoru & Anda Becut @ MMB 2.0)

Când vine vorba de rapoarte, mă duc în primul rând la IFPI și Nielsen. Anual (așa cum face IFPI), chiar și pe semestre (cum face Nielsen), ei fac (și) pentru industria muzicală internațională.

Le urmăresc de câțiva ani și de multe ori m-am întrebat dacă nu cumva avem și noi așa ceva. Nu am stat prea mult să caut, recnunosc, dar acum am un răspuns, cu ocazia conferinței Mastering the Music Business: este vorba despre Barometrul de Cultură, care se face anual, de 11 ani. Despre cel mai recent, din 2016, au venit să ne vorbească doamna Carmen Croitoru (Directorul General al INCFC) şi doamna Anda Becuţ (Directorul Direcţiei de Cercetare al INCFC)

Astfel am aflat că s-au aplicat în toatî țara (în perioada 23 septembrie – 14 noiembrie 2016) peste 1,349 de chestionare, plus încă 402 în București, la domiciliul respondenților cu vârsta de peste 18 ani. Printre multe alte informații relevante pentru muzică, în cele 273 de pagini, sunt prezentate infrastructura culturală din țară (inclusiv instituții și companii de spectacole și concerte), preferințele muzicale pe genuri, activitățile care se fac cel mai des pe internet și nu numai.

Conform Culturadata.ro: Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală lansează, în fiecare an, o ediție a Barometrului de Consum Cultural, cel mai amplu studiu de acest gen la nivel național. De 11 ani, „Barometrul” măsoară tendințele asociate consumului cultural din România, fiind singurul studiu de acest tip din țară, construit pe modele europene similare. Barometrul de Consum Cultural are ca principal obiectiv analiza sectorului cultural din România din perspectiva indicilor de consum cultural. Studiul a fost conceput ca un instrument de lucru util pentru specialiștii din sectoarele culturale și creative, o analiză relevantă pentru reprezentanții autorităților publice centrale și locale, dar și o lectură interesantă pentru publicul larg.

Ce m-a mirat (spre șocat) însă a fost faptul că, momentan, industria muzicală din România nu se folosește de informațiile care reies anual în urma acestor cercetări…

În altă ordine de idei, barometrul de Consum Cultural 2016 a fost lansat pe 7 iunie 2017 și se descarcă de AICI.

Umează noi articole dedicate conferinței Mastering the Music Business, așa că rămâneți aproape!

Ediția din acest an a fost organizată de Star Management, Asociația Star Education, Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală, Agenția de Vise și Overground Music, în parteneriat cu HaHaHa Production, Music Gateway și PositiveAgency.

 

Ți-a plăcut articolul?
Nu uita să-i dai share ca să afle și prietenii tăi!

Tags: , , , , , , , ,