Streaming Business – Where we at? (Chris Cooke & Sam Taylor @ MMB 2.0)
Ajungem la un subiect care mie-mi place foarte mult: streaming-ul. 🙂
În ultimii ani veniturile din streaming au crescut, iar conform International Federation of the Phonographic Industry (IFPI), această creștere este de 60% în anul 2016, asta la nivel internațional. Statele Unite ale Americii, dar și Marea Britanie, unde download-ul era foarte folosit, au trecut la streaming. La polul opus se află Japonia, țara în care s-a inventat CD-ul și în care încă se mai vând foarte bine (iar în Europa avem Germania, țară în care se preferă mai mult CD-ul decât streaming-ul).
Dacă la prima ediție a conferinței cel care a vorbit despre acest subiect a fost Sergiu Biriș, CEO-ul Zonga (prezentarea se găsește AICI), acum aș putea spune că au fost doi speakeri: Chris Cooke de la CMU Insights, care a discutat exclusiv despre streaming, dar și Sam Taylor de la TuneCore, care a vorbit despre platforma pe care o reprezintă, care este un serviciu de distribuție digitală. Ei au vorbit chiar după Smiley, la începutul primei zile a Mastering the Music Business.
Înainte să vă las link-ul către prezentarea lui Chris Cooke, care este online, vreau să punctez două lucruri foarte importante, pe care le-a spus, care mi-au plăcut și pe care le susțin.
Primul: dacă nu plătești abonament pentru un serviciu de streaming, nu ajuți. Iar aici a punctat foarte bine trecerea sănătoasă care ar trebui să se întâmple de la serviciile free, unde principalul jucător este YouTube, la cele premium, unde la nivel internațional, principalul jucător este Spotify:
Sursa: cmuinsights.com/conferencenotes-mmb2017
Al doilea: serviciile de streaming nu sunt precum suporturile fizice (fie că vorbim despre casete, vinyl-uri sau CD-uri, pentru care plăteai și în schimb primeai o copie care era doar a ta), pentru că aici este vorba despre a asculta în mod repetat, iar pentru a face mai mulți bani din ele, trebuie, tu ca artist, să te implici, deoarece cu cât mai multe ascultări faci, cu atât mai mulți bani câștigi. Fă playlisturi în care să-ți incluzi piesele și să promovezi și artiști similari, promovează-ți noile single-uri cu link-uri de pe serviciile de streaming (NU YouTube!) etc.
Prezentarea se găsește AICI.
Ce nu mi-a plăcut însă, a fost faptul că Chris Cooke nu a spus nimic de Zonga, iar asta o spun nu pentru că fac parte din echipă, ci pentru că este un jucător important pe piața din România, pe lângă faptul că este primul și singurul serviciu de streaming audio din țară. E ca și cum m-aș fi dus la o conferință în Suedia, unde aș fi vorbit despre exclusivitățile făcute de Drake pe Apple Music și Rihanna pe TIDAL, dar nu aș fi amintit de Spotify, care culmea, e lansat în țara respectivă, plus de asta e și cel mai important serviciu de acolo. 🙂 În schimb Sam Taylor și-a făcut temele și a spus de Zonga.
Și pentru că tot am început să spun despre TuneCore, el este un serviciu de distribuție digitală, fondat în Statele Unite ale Americii, în anul 2005. Pe scurt, artiștii independenți o pot folosi pentru a-și urca muzica pe toate platformele digitale, printre care iTunes, Amazon, Spotify, TIDAL și nu numai. Plata pe care artistul o face este una anuală, iar 100% din veniturile pe care le face îi rămân. Toate informațiile de găsesc AICI.
Ce mi-a plăcut și nu știam despre TuneCore este faptul că printre cei care l-au folosit de-a lungul timpului se numără și Jay-Z, Drake, Beck și nu numai.
Umează noi articole dedicate conferinței Mastering the Music Business! 🙂
Ediția din acest an a fost organizată de Star Management, Asociația Star Education, Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală, Agenția de Vise și Overground Music, în parteneriat cu HaHaHa Production, Music Gateway și PositiveAgency.
Ți-a plăcut articolul?
Nu uita să-i dai share ca să afle și prietenii tăi!