Despre albumul „Compton” al lui Dr. Dre @ revista Şapte Seri (foto)
Părerea mea sinceră este că nu cred că există persoană care să urască muzica, poate doar să îi fie indiferentă. De asemenea, oricât de mult ne place şi oricât de diversificate ar fi playlist-urile pe care le ascultăm, toţi avem un gen muzical preferat.
Ei, la mine este hip-hop-ul. Îl consider cel mai sincer şi cel mai plin de „esenţă” stil din câte există, iar asta din toate punctele de vedere: lirică, producţie şi tot aşa.
În el mă regăsesc, în unele poveşti ale artiştilor pe care prefer să-i ascult în detrimentul altora (nu, nu există numai piese despre femei şi „eu sunt cel mai tare”).
Unii dintre cei mai mari producători au avut sau au treabă cu muzica asta: Rick Rubin, Pharrell Williams, J Dilla, DJ Premier (pe piesele căruia mi-am pierdut vocea anul ăsta la Untold Festival 😀 ), RZA, Pete Rock, Timbaland, Jimmy Iovine şi nu cel din urmă, Dr. Dre.
Legat de noul album al lui Dre v-am scris informaţiile de bază, cele pe care ar trebui să le cunoaşteţi înainte de a da play, dar v-am spus şi despre primele reacţii pe care le-a stârnit acesta.
Florin Grozea a scris un editorial despre album în revista Şapte Seri, pe care vă invit să-l citiţi (şi la care am contribuit şi eu puţin 🙂 ). De asemenea, revista se găseşte în Bucureşti, prin restaurante, hoteluri şi în general, locuri publice, plus că este gratuită.
Tot Florin a pus şi o parte integrală din articol, pe care vă invit să-l citiţi şi de unde am şi preluat paragrafele de mai jos:
Ca toată lumea (adică noi ăștia, non-rockerii) am așteptat albumul ”Detox” al lui Dr. Dre timp de aproape 16 ani. Eram foarte curioși cum ”o s-o dea” ca să fie un clasic precum albumele ”The Chronic” și ”2001”. Dre nu a stat deloc în acești ani, a produs hituri hip-hop (o grămadă, gen ”California Love” 2Pac, ”X” Xzibit, ”In the club” 50 Cent și multe hituri Eminem) dar și hituri pop de number one precum ”Rich Girl” Gwen Stefani, ”Let me blow ya mind” Eve, ”Family Affair” Mary J Blige. A lansat artiști care au vândut sute de milioane de albume: Snoop Dogg, Warren G, Eminem, Xzibit, 50 Cent, The Game.
Până la urmă ”Detox” nu a mai venit, dar ne-am trezit cu ”Compton” – un album lansat într-un context inspirat, la aproape 30 de ani de la înființarea trupei N.W.A. cu care a scris istorie în muzica americană alături de alți patru artiști. Eazy-E a murit între timp (și a devenit idolul a jumătate din artiștii hip-hop, inclusiv a lui Uzzi de la BUG Mafia), Ice Cube a mai scos două albume tari după care a devenit actor de comedie, DJ Yella și MC Ren au dispărut sub radar, Dre a făcut miliardul de dolari din Beats By Dre (căștile) și Beats Music (serviciul de streaming audio)
Albumul acesta nu e pentru toată lumea, e pentru cei care înțeleg contextul și care au crescut cu muzica hip-hop. Sunt mulți din aceștia în America, sunt prea puțini în România. Dar cred că orice ascultător, chiar și ”rockerii”, după ce ascultă ”Compton” vor simți diferența față de rapperii care sunt la modă acum. E o greutate pe care Dre o imprimă în muzica lui pe care artiști tari de tot precum Drake, Kanye, Lil Wayne, Jay-Z nu o au. Dansezi și te distrezi pe muzica lor, dar de Dr. Dre ți-e frică cu adevărat.
Capturile de ecran sunt făcute din revistă, via Issuu (v-am lăsat în link adresa de unde puteţi accesa noul număr):
Ți-a plăcut articolul?
Nu uita să-i dai share ca să afle și prietenii tăi!