Topul celor mai sociale branduri din România, pentru 2015

Coincidență sau nu, ieri a avut loc ediția cu numărul 7 a evenimentului Top Social Brands, prima la care particip, organizată de Revista Biz. Pentru că numărul ăsta este unul cu semnificație pozitivă pentru mine, a fost o zi foarte interesantă, cu multe concluzii de urmat.
Primul speaker (pe care am avut ocazia să-l ascult pentru prima dată) a fost Adrian Hădean, un om de succes, care a venit să ne vorbească despre… adevăruri. Şi m-a cucerit din prima cu sinceritatea lui.
Şi pentru că, înainte de PR, domeniul meu mult iubit este muzica, am ales asta ca şi citat al zilei:
Din entertainment nu câştigi nimic, decât dacă vinzi.
Revenind la speach, a vorbit doar 30 de minute din păcate, dar a fost genul ăla de discurs pe care ai vrea să-l auzi în fiecare dimineață: motivațional într-o oarecare măsura, dar şi realistic.
Câteva concluzii:
– nu contează ce cred ceilalți despre tine;
– lasă opinia şi fi folositor celor care te citesc;
– nu scrie despre orice (opinie), ci despre lucrurile cu care te poți identifica (experiență, valoare);
– oamenii te urmăresc pentru că găsesc interesante experiențele tale, nu pentru altceva;
– criticile nu sunt importante, fac parte din categoria opiniilor;
– oamenii care nu au o opinie sunt cei mai fericiți;
– extremele nu sunt bune (să vorbeşti de un brand numai frumos/urât);
– rutina te ajută să te disciplinezi.
Speaker a fost şi Mugur Pătraşcu, pe care atunci când l-am ascultat pentru prima dată la o conferință, l-am considerat o persoană care spune lucrurilor pe nume, într-un mod cât se poate de clar, pe alocuri dur. Şi de atunci îl ascult mereu cu plăcere şi interes.
El a vorbit în mare despre conținut, care în prezent este în proporții foarte mari, în jur de 90% inutil. Tot legat de conținut, dacă nu avem ceva care să fie pe termen lung, nu va merge.
Manafu a venit cu o prezentare genială, despre bloggeri, branduri şi conținut. Câteva idei:
– bloggerii ar putea scrie pentru branduri, cu mare uşurință (şi plăcere);
– trebuie să dai dovadă de creativitate;
– cele mai tari postări sunt cele de „How to”, pentru că arată utilitate.
La finalul acestei ediții a vorbit şi Marta Uşurelu, moderator la Top Social Brands, dar şi redactor-şef la Biz.
De la ea, citire:
– companiile nu mai sunt atât de entuziasmate de social media, față de cum erau până acum;
– brandurile vor rezultate imediate, nu sunt interesate de campanii pe termen lung etc.
– campaniile inovatoare sunt puține;
– nu se învață din greşeli.
Despre social media (@ România), în cifre:
– Facebook are 8,000,000 de utilizatori;
– pe LinkedIn sunt 1,230 de grupuri active;
– sunt 87,781 de bloguri;
– pe YouTube sunt 812,542 de conturi;
– pe Twitter sunt 345,962 de utilizatori;
– pe Instagram sunt 238,225 de conturi.
Topul pe Social Brands pentru 2015 poate fi găsit aici (Vodafone este pentru al şaptelea an consecutiv nr. 1, ca fiind brandul cu cea mai bună activitate în social media).