LIVIA IUȘANDigital & Music Enthusiast

Cum arată mobile-ul după Mobifest (2015)

Pe 13 mai m-am trezit de dimineață şi am luat-o la pas spre Crowne Plaza Hotel, pentru că acolo a avut loc Mobifest, un eveniment de referință despre zona mobile din România, organizat de Evensys.

Au fost spekeri din diverse domenii, precum digital, banking, telecom şi nu numai. Primul a fost Stefanos Karagos, founder XPlain (Grecia). Câteva idei, de reținut:
– marketingul este despre comunicare, despre viața reală;
– 27% din căutările de pe Google în România sunt realizate de pe mobil;
– 8,5 milioane de oameni au acces la internet, prin telefonul mobil.

Deşi toată lumea vrea să facă următorul pas în mobile, utilizatorii încă refuză multe aplicații.

O altă chestie care mi-a atras atenția în timpul evenimentului, a fost faptul că 78% dintre site-urile româneşti sunt site-uri neoptimizate pentru mobile, iar 27% dintre căutările făcute pe Google din România sunt de pe mobil, pe când 60% din populația planetei folosește telefonul mobil ca device principal/unic pentru accesarea internetului.

De reținut, de la Marian Flangea (Strategy & Performance Systems Manager, Emag): marketingul se face cu dragoste sau cu reduceri. :))

Motorul creşterii mobile-ului este reprezentat de segmentul 25-43 de ani, ceea ce înseamnă că tot datorită lor se realizează (în mare parte) şi cumpărăturile în mediul online.

Maia Novolan, Managing Director la Syscom Digital ne-a vorbit despre aplicațiile mobile, cu ajutorul cărora putem avea acces la gps locator, dar ne-a spus şi câte ceva deapre Beacon, care a fost creat cu scopul de a consuma baterie mai puțină. Din această ecuație nu a putut să lipsească… Apple, cu iBeacon.

Pe final vă las câteva concluzii, din partea lui Horațiu Dimulescu, Manager M-Commerce & Wholesale la Vodafone:
– oamenii se aşteaptă să primească ceva în plus când vine vorba de targetare pe mobile (rata de targetare are astfel şansa să crească);
– Fii inovativ! Diferențiază-ți campaniile!
– location based advertising: se bazează pe gsm, prin sms;
– sms-ul e în continuare o cale bună de a face diferite plăți.

Alexandra Cojocaru a venit cu un studiu Unlock Research, în urma căruia:
– Samsung este primul brand în ceea ce priveşte alegerea smartphone-ului;
– domeniul jocuri este în scădere pe mobile (creşte mesageria);
– Facebook are cea mai mare penetrare, apoi YouTube, G+ (ciudat, dar adevărat), urmate de Instagram, LinkedIn, Twitter şi Pinterest;
– dacă e să vorbim despre aplicații specifice, pentru generația Y (cei născuți după 2000) reprezentativă este Instagram, iar Yahoo pentru generația X. Generația Y s-a născut cu tehnologia, pe când X se adaptează.

A fost prezent şi Rob Khazzam, Internstional Launcher la Uber, care, printre altele, a spus ideea de mai jos, care reprezintă cu siguranță una dintre valorile brandului:
– People don’t care. They want a good ride.

Pe seară a avut loc şi Mobile Awards, iar câştigătorii au fost pe mai multe categorii, iar printre ei s-au numărat şi:
– Coca-Cola Music Connections (Coca-Cola)
– MyVodafone (Vodafone)
– Read a tree, Save a book (Elefant.ro)
– Comunitatea URSUS – Momente.cool (URSUS)

Întreaga listă este aici. ^_^

Tags: , , , , ,