LIVIA IUȘANDigital & Music Enthusiast

Cele 7 tendințe ale anului 2022 în Influencer Marketing

Tendinte in Influencer Marketing

Florin Grozea, colegul meu de la MOCAPP 😀 a anunțat care sunt tendințele din acest an pentru piața de Influencer Marketing.

Trendurile selectate iau în considerare atât comportamentul consumatorilor și al profesioniștilor din marketing la nivel global, cât și inovațiile tehnologice și politicile marilor jucători din Social Media, respectiv statisticile platformei MOCAPP din ultimele 18 luni:

1. 2022 va fi anul creatorilor. Din nou

Studiile arată că publicul migrează de pe o platformă pe alta pentru a-i urmări pe creatorii de conținut preferați.

Tactica oricărei rețele sociale noi este să atragă creatorii celebri și liderii de opinie, strategie care a fost aplicată cu succes anul trecut de Clubhouse, iar în anii trecuți de Quora și Twitter.

Liderii de opinie din Social Media sunt denumiți „Influenceri” de specialiștii din agențiile de comunicare și de publicitate, tocmai pentru a sublinia care e importanța lor în mixul de marketing: „influența” asupra comunităților de consumatori.

Citește mai multe despre Influenceri și Influencer Marketing în seria de articole scrise de mine și Florin dedicate fundamentelor industriei AICI.

2. Influenceri autentici și responsabili

În 2022, Influencer Marketingul se va întoarce către storytelling prin conținut cu adevărat creativ, bazat pe integritate și autenticitate. Oamenii nu mai caută neapărat frumusețe ideală în online. Ei vor viață reală, vor să vadă un om care se confruntă cu aceleași probleme ca ei.

3. Creatori, dar și proprietari

Creatorii, atât cei la început de drum cât și influencerii cu comunități mari încep să caute soluții pentru a fi stăpâni pe conținutul lor, pe datele pe care le generează și pe comunitățile care se construiesc în jurul lor (vezi punctul 1). Printre soluții: platforme proprii, aplicații mobile proprii, newslettere pe servere proprii și NFT.

4. Parteneri, nu doar furnizori

Brandurile pot apela la creatori pentru a coordona tot ce înseamnă producțiile de newsletter până la conturile de Social Media. Creatorii de conținut și-au crescut afacerile bazându-se pe cultivarea și întreținerea relațiilor între oameni, între urmăritorii lor de pe platformele sociale.

5. De la una la trei dimensiuni

Explorarea de noi teritorii, cum ar fi realitatea augmentată (AR) și realitatea virtuală (VR) este o idee demnă de reținut pentru anul 2022. Acestea sunt doar o parte din noul Metaverse.

6. Multichannel și Omnichannel

În 2022, Influencerii sunt parte dintr-o strategie de marketing gândită pe mai multe canale de comunicare (multichannel) și pe întreaga călătorie a consumatorului (omnichannel).

7. Micro & Social & Live

Companiile europene preferă din ce în ce mai mult micro-influencerii. Trendul a ajuns acum și în România, o dată cu evoluția profesioniștilor și a pieței locale. În strânsă legătură cu acest trend este fenomenul denumit Social Commerce – procesul prin care produsele brandurilor sunt vândute către consumatorul final direct prin intermediul canalelor Social Media.

Citește întregul articol AICI.

Iar AICI poți citi cum a arătat piața de Influencer Marketing în 2021.


Lansată în noiembrie 2019, MOCAPP este platforma Influencer Ads cu cel mai înalt grad de automatizare din România. Platforma deține cea mai mare bază de date în domeniu – peste 1000 de influenceri din 9 țări, cu peste 191.700 de data-points.