YouTube Music va înlocui Google Play Music. Cum se transferă muzica de pe un serviciu pe celălalt
Se întâmplă o mișcare interesantă în streamingul muzical, la nivel global: YouTube Music, noul serviciu de streaming al Google, va înlocui vechiul serviciu de streaming audio lansat tot de Google, în 2011, Google Play Music.
După ce timp de aproape 2 ani cele două servicii (disponibile și în România) au mers în paralel, iar de atunci și până acum nu se știa concret care este strategia Google și ce se va întâmpla cu Google Play Music, au făcut publică postarea pe blog care anunță închiderea serviciului.
Deoarece am folosit Google Play Music în trecut, am primit următorul mesaj legat la această schimbare:
YouTube Music înlocuiește Muzică Google Play ca noua destinație unde poți să asculți și să descoperi muzică. La o dată între luna octombrie și sfârșitul anului, accesul la Muzică Google Play va fi retras definitiv. Știm că ai petrecut timp alcătuindu-ți biblioteca Muzică Google Play, așa că o poți transfera cu ușurință pe YouTube Music, inclusiv playlisturile, încărcările și recomandările.
Dacă nu ai încercat încă YouTube Music, vei observa că arată un pic diferit față de Muzică Google Play, dar reține că a fost creat de aceeași echipă, cu același devotament. YouTube Music oferă și peste 65 de milioane de melodii oficiale, albume și playlisturi, precum și multe dintre funcțiile pe care le apreciezi și la care te aștepți de la Muzică Google Play.
Așadar, pentru cine vrea să-și transfere conținutul din Google Play Music în YouTube Music, o poate face (până nu este prea târziu 🙂 ) prin link-ul care transferă toate datele și care este disponibil AICI.
Spre deosebire însă de articolul pe care l-am postat acum 2 ani și în care eram încântată de faptul că YouTube pune accent exact pe principalul său atuu față de celelalte servicii, mai exact pe conținut din YouTube, în mesajul de mai sus, trimis de către ei, accentul se pune, de fapt, tot pe ce au și restul serviciilor: milioanele de melodii disponibile. Da, atât Spotify, cât și Apple Music, TIDAL (și nu numai) spun că au 60 de milioane de melodii, iar YouTube Music cu 5 milioane mai mult.
Însă adevărul este că oricum nu ajungem să ascultăm toată muzica disponibilă. Până la urmă tot la playlisturi ajungem…
Și deși este vorba despre gigantul Google, este important să avem și o privire de ansamblu asupra streamingului muzical.
În momentul publicării acestui articol:
– Spotify a ajuns la 299 de milioane de useri activi lunar, dintre care 138 de milioane sunt abonați (persoane care plătesc un abonament lunar);
– Apple Music (principalul rival pentru Spotify) a trecut de 60 de milioane de abonați.
Cele mai noi cifre referitoare la Google arătau că:
– Google Play Music trecuse de 15 milioane de abonați;
– YouTube Music și YouTube Premium au adunat 20 de milioane.
Așadar, deși acum mi se pare incertă direcția în care se îndreaptă YouTube Music, sunt totuși curioasă să văd ce se va întâmpla cu el, dacă și cum va reuși să păstreze utilizatorii Google Play Music și chiar să crească numărul de abonați la nivel global, deoarece lupta este tare, tare strânsă.
Despre istoria serviciilor de muzică ale Google, cu schimbările aferente și lupta constantă pentru a atrage din ce în ce mai mulți utilizatori, găsești mai multe în articolul de AICI scris de BBC.