PR-ul și digitalul schimbă vieți

Comunicarea creativă capătă și mai mult impact în mediul digital, deoarece cu cât este mai bine făcută și mai inovativă, ajunge să fie răspândită la nivel regional, național și chiar internațional.
Alte două prezentări care mi-au plăcut mult și care se întrepătrund, din cadrul conferinței Mastering the Music Business, au fost cele realizate de Cristina Bazavan și Sergiu Biriș. Pentru că da, industria muzicală este una dintre cele mai frumoase industrii din lume, iar asta se datorează și faptului că există magie între artiști și fanii lor, magie care prin PR și digital face în așa fel încât să apropie și mai tare cele două părți.
Așa cum spunea și Cristina Bazavan, nu există PR sau comunicare fără o strategie de business, așa cum nici brand-urile nu pot realiza lucruri fără o strategie (făcută pentru cel puțin 6 luni). Și, de asemenea, lucurile mici (dintr-un proces mai îndelungat) fac diferența: comunicatul de presă este parte dintr-o construcție coerentă, care susține strategia de business.
După ce-am plecat de la conferință, am luat iar la puricat site-urile artiștilor și m-am abonat la noi newslettere, deoarece așa cum am tot spus și eu pe blog, cea mai puternică formă de strângere de mână este newsletter-ul.
Așa ești cel mai aproape de fanii tăi în mediul digital (nu prin diverse rețele de socializare, care nu se știe cât vor mai exista).
Newsletter-ul e cea mai simplă metodă de a menține o relație directă, mai ales dacă tu ca artist presari și exclusivități pentru cei care-ți sunt alături, în semn de mulțumire.
Un alt lucru care mi-a atras atenția a fost cel legat tot de PR, care ar mai trebui să facă un lucru esențial, respectiv cele 2 brief-uri:
– unul pentru jurnalist, în care să fie prezentate cele mai noi informații legate de activitatea artistului/a trupei;
– unul pentru artist, care să înceapă cu detalii despre jurnalist, pentru a știi cu cine urmează să discute (care este cel mai reprezentativ articol al lui, ce a mai scris etc.), plus lucrurile pe care le am eu, ca PR, de comunicat (ce va urma pentru artist/trupă).
A scris foarte frumos și detaliat pe blogul ei despre metodele creative și despre PR-ul în era digitală pentru artiști. Vă invit să citiți! 🙂
De asemenea, am scris un articol mai detaliat despre streaming pe blogul Zonga, bazat pe prezentarea lui Sergiu Biriș, CEO Zonga, de la conferință.
Și pentru că pe 1 martie fac jumătate de an de când sunt în echipa Zonga, n-o să las acest moment să treacă nesărbătorit. Urmează un articol dedicat! 😀
Citește și celelalte articole despre conferința Mastering the Music Business de pe blog! 🙂
Sursa foto: facebook.com/MasteringTheMusicBusiness
Ți-a plăcut articolul?
Nu uita să-i dai share ca să afle și prietenii tăi!