How the Future of Media (2015) looks like?
Merg la evenimentul Future of Media încă de când s-a lansat, respectiv de trei ani, şi deja îl consider de neratat. În acest an nu doar că am primit informaţii de actualitate, am socializat şi am făcut poze, dar mi-a şi plăcut mult ultimul panel, unde moderatoare a fost Cristina Bazavan.
Acesta i-a avut ca protagonişti pe George Zafiu (Program Director, Europa FM), George Buhnici (Realizator TV & Co-Fondator, Cavaleria.ro), Matei Dima (Video Blogger & Managing Director, Global Entertainment), Iulian Comănescu (Co-Fondator, Brandedcont.net), dar şi pe Lucian Mîndruţă.
Am auzit discuţii în contradictoriu, bazate pe lucruri şi informaţii în care unii şi alţii cred, iar asta a făcut ca panel-ul să fie şi mai interesant.
De asemenea, mi-a plăcut mult faptul că s-a vorbit, pe tot parcursul conferinţei, despre lucruri concrete, cum ar fi programe, campanii aflate în derulare şi poveştile din spatele lor.
Câteva lucruri de reţinut:
1. În ultimii ani, industria de media a ajuns să nu mai poată fi susţinută doar de publicitate şi din vânzările la bucată (o mare şansă în prezent o au ONG-urile).
2. S-a dat din nou ca exemplu Casa Jurnalistului, pentru conţinutul de calitate (un proiect care-mi place tare mult).
3. Ca şi în cadrul altor evenimente, s-a vorbit despre contentul de calitate, care încă, din păcate, este foarte preţios în România.
4. TV-ul încă vinde şi se află în creştere, deşi tot online-ul contează (cu ocazia evenimentului am aflat că oamenii au până la cinci posturi TV pe care le urmăresc – eu am renunţat de câteva săptămâni la televizor). De asemenea, el este ieftin în comparaţie cu alte ţări.
5. Ce nu merită pe print, va dispărea.
6. Ideile trebuie să ţină cont de mediile în care activează.
7. Facebook-ul ajută mobile-ul să crească (tot legat de asta, în U.K. se va lansa prima bancă doar pe mobile).
8. Rămânem tot la Facebook: el este acum „The perfect browser” (înainte era internetul).
9. Telefonul este cel mai intim ecran (de aici şi gluma „Ce faci când te trezeşti, îţi priveşti prietenul/prietena sau pui mâna pe telefon?”).
10. Radioul a fost un mediu închis (nu se ştia nimic în afară de ce se auzea).
11. În industria de media trebuie să fii sistematic, autentic şi să spui poveşti în care oamenii cred.
Acestea fiind spuse, ne vedem cu siguranţă şi la anul. 🙂 Încă un eveniment reuşit organizat de Evensys.
Ți-a plăcut articolul?
Nu uita să-i dai share ca să afle și prietenii tăi!