17 lucruri învățate de la speakeri – PR Forum 2015
26 martie m-a prins la o conferință faină la JW Marriott din București, aka PR Forum. 😀
Ca de fiecare dată, echipa Evensys a făcut o treabă foarte bună (felicitări, din nou!).
A fost o zi plină, cu speakeri aleși pe măsură: Veronica Dogaru (Corporate Communication Manager, Orange România), Cristina Popescu (SEE Corporate Affairs Director, Danone), Crenguța Roșu (Managing Partner, DC Communication), Hortensia Năstase (Vicepreședinte, LOWE Group), Vlad Tăușance (Strateg, People & People), Oana Bulexa și Monica Jitariuc (Managing Directors, MSLGroup The Practice), Gabriela Crețu (Global Brands & Innovation Director, Ursus Breweries), Cristian China Birta (Managing Partner, Kooperativa 2.0) etc.
După fiecare eveniment îmi place să scriu un rezumat a ceea ce mi s-a părut mai important. Așadar, au ieșit 17 concluzii bune de urmat pentru practicienii în relații publice, plus bonusuri:
1. Rolul comunicării este unul dual: apărare şi construcţie.
2. Valoarea PR-ului ţine de nişte valori elementare. Bunul simţ este unul dintre ele.
3. În acest domeniu este greu să fii autentic.
4. Job-ul oamenilor de PR este să convingă.
5. Aşteptările trebuie să fie rezonabile.
Presa poate să fie oricine.
6. Proiectul de PR pur constă în rezolvarea unei nevoi.
7. Nu contează ce produci, ci cum te percep ceilalţi.
8. O agenţie bună înseamnă un standard înalt.
Practice makes perfect.
9. Încrederea este ca aerul.
10. PR-ul poate să şi vândă. PR-ul reprezintă un demers de construcţie şi parteneriate, plus implementare.
Write it down, believe it – it will happen!
11. Oamenii de comunicare trebuie să aibă încredere în ownerii brandurilor.
12. Subevaluăm consumatorii, iar social media nu mai există.
Oamenii de PR sunt cei care schimbă viziunea de business în viziune de comunicare.
13. When preparedness meets opportunity: succes.
14. Failosophy: arată că eşti puternic, că ai supravieţuit. Imperfecțiunea omoară plictiseala.
15. Scop: fii prezent unde este comunitatea ta, nu fii doar prezent în social media.
Clientul este abordabil în mai multe medii, iar autenticitatea este azi mai bună ca oricând.
16. Trebuie să fii rapid, trebuie să fii autentic.
17. Oamenii obișnuiți sunt mult mai credibili. Ei pot să fie ambasadori de brand.