Astăzi brandul este rege, iar dacă alegi să vorbeşti multe, spui de fapt puţine – CSR la Zilele Biz
Ieri am ajuns pentru prima dată la Zilele Biz, mai precis în penultima zi a evnimentului, cea de CSR (astăzi are loc ultima zi, de Media & Marketing).
Un rezumat a ceea ce s-a întâmplat:
„Impreuna suntem Avon, brandul cu fundiţă roz.”
Raluca Kisescu, Senior Manager Commercial Marketing în cadrul AVON România a vorbit despre brand şi, mai precis, despre platforma de crowdfunding doneazacuavon.ro, creată cu scopul de a dori să trezească spiritul de solidaritate.
Momentan au 5 proiecte care rulează (unul dintre ele este finalizat). Ceea ce este fain este ca pe site puteţi vedea la cât la sută a ajuns fiecare proiect în acest moment, respectiv suma primită, dar şi numărul de zile rămase până la finalizarea acestora.
Solidaritatea a fost şi cuvântul de bază când au ales să implice designeri români (Ioana Avram şi Andreea Bădală – Murmur) pentru cel mai recent proiect social al lor: în catalog puteţi cumpăra tricouri personalizate. Există două modele momentan, create pentru femei.
Raluca a fost întrebată dacă vor exista şi modele de tricouri pentru bărbaţi. Răspunsul a fost nu momentan, însă bărbaţii pot cumpăra femeilor acest tricou, drept cadou. :)) Asta aşa, ca o scurtă paranteză.
Cele care promovează aceste tricouri sunt vedetele deja consacrate pentru colaborările avute cu brandul, respectiv Andreea Marin, Loredana şi Antonia, iar comenzile se pot face direct de pe Avon.ro.
Marşul Avon de la Praga la care au participat 30,000 de oameni este exemplul perfect de unitate, exemplu care stă la baza acestui nou proiect.
Daniel Boaje, General Manager la McDonald’s ne-a povestit faptul că McDonald’s a apărut de la ideea de restaurant, însă acum este mult mai mult decât atât.
McDonald’s înseamnă:
– grija faţă de mediu;
– grija faţă de oameni;
– implicare în comunitate.
Statistic, Mc Donald’s România numără aproximativ 4000 de angajaţi şi 67 de restaurante. Colaborează cu peste 600 de companii.
Trebuie doar să vrei să faci bine. Acestea sunt cuvintele de bază în introducerea celor două case Ronald McDonald din România, create pentru copiii cu afecţiuni serioase, care merg acolo pe perioade lungi.
Până în prezent peste 11.000 de familii au primit ajutor, toate activităţile fundaţiei fiind bazate pe voluntariat.
Responsabilitatea trebuie făcută mereu, spune Daniel, motiv pentru care ne-a pus la curent cu ideea că săptămâna viitoare începe din nou campania semnata McDonald’s, respectiv „Mi-e poftă să fac bine”.
Ieri am aflat şi faptul că 30% dintre ingredientele folosite de McDonald’s România sunt din ţară. 🙂
Despina Andrei, Communication & Fundraising Manager la UNICEF ne-a făcut un scurt intro a tot ceea ce urma să povestească. În România:
– 400,000 de copii sunt în prag de abandon;
– 2/10 copii nu termină clasa a 8-a.
Less is more, considera ea. Daca vorbeşti multe, spui puţine.
Om care schimba mentatilăţi, aşa l-au caracterizat cei de la Huffingpost pe Thomas Kolster, Mr. Goodvertising, speakerul workshop-ului de ieri.
El susţine faptul că ştim multe despre ce au produsele noastre, dar puţine despre conţinutul lor. Daca nu ştii să-ţi vinzi produsul, întreaga companie va avea de suferit.
Today brand are the kings.. Ele sunt celulule companiilor.
Tot ieri spunea că atunci când ne uităm la produse, observăm că sunt similare, motiv pentru care trebuie să găsim acel ceva care le deosebeşte, pentru a le promova.
„Those people died of eating, not of starving. That’s progress!”
Replica cea mai semnificativă din „Farmed and Dangerous”, unul dintre filmuleţele pe care le-am văzut în cadrul prezentării.
Pe final, despre #Goodvertising:
1. Take a risk to your industry/brand, make it your biggest enemy.
2. Take a product feature and turn into your mission.
3. Pick an enemy.
4. You’re far from perfect, but you’re working on it.
Lucruri importante în CSR:
– colaborările;
– parteneriatele.
If you want to go far, go alone. If you want to go further, go together.
Sustenabilitate: raţional, complex, minte, ştiinţă, măsurare, nevoi;
Marketing: emoţional, simplu, inima, bună cunoaştere, emoţie, a vrea.
Şi nu uitaţi, it’s all about changing behaviours and mindsets.
Ne vedem la Media & Marketing! 🙂