LIVIA IUȘANDigital & Music Enthusiast

Despre inutilitatea link-urilor sponsorizate din industria muzicală @ Facebook

Zilele trecute mi-a apărut un nou link sponsorizat din muzică, având în vedere faptul că în ultima vreme, Facebook a tot limitat reach-ul postărilor unei pagini (chiar dacă e gratuit, este un business).

Exemplul de astăzi este Theodora Official, care anunţă:

Theodora

Nu o ştiu pe tipă, e prima dată când aud de ea. De asemenea, nu m-a făcut să vreau să o caut pe Youtube să-i ascult piesele, asta pentru că nu mi-a atras atenţia. De like nici nu mai vorbesc.
În ultima vreme am tot văzut astfel de link-uri din muzică, care nu au nicio logică, aka bani aruncaţi aiurea (mai degrabă punea o poză cu ea când lucra la piesă, în studio etc.), în contextul în care artiştii români postează în mare parte pe Facebook (puţini sunt cei care postează noutăţi şi pe Twitter/Google+ etc.)

Motive pentru care mi se par link-urile din muzică inutile:
1. Muzica bună circulă, oricum. Piesa „Somebody That I Used To Know” a fost înregistrată în casa părinţilor lui Gotye, iar clipul nu este foarte spectaculos. Cu toate astea, piesa a prins la public, iar videoclipul are peste 530.300.000 de vizualizări pe YouTube:

2. Primeşti like-uri cumpărate, care probabil vor deveni unlike-uri după o scurtă/lungă perioadă de timp. Sigur nu-ţi vor aprecia toţi munca. Fanii adevăraţi vin oricum.

3. Mai degrabă ascult o piesă nouă dacă văd că e distribuită de 4-5/10-11 prieteni, decât dacă apare într-un link sponsorizat. Eu aşa fac. Voi?

Iată top 20 pagini apreciate pe Facebook (valori cu aproximaţie), via:
#1 Facebook for Every Phone – 473,994,607 (o instalare = 1 like)
#2 Facebook – 161,186,911
#3 Shakira – 100,958,645 (primul artist care a atins acest prag)
#4 Cristiano Ronaldo
#5 Eminem
#6 Rihanna
#7 Coca-Cola
#8 YouTube
#9 Vin Diesel
#10 Michael Jackson
#11. The Simpsons
#12. Harry Potter and the Deathly Hallows
#13. Katy Perry
#14. Justin Bieber
#15 Texas Holdem Poker
#16. FC Barcelona
#17. Will Smith
#18. Bob Marley
#19. Taylor Swift
#20. Real Madrid CF
– 8 din 20, aproape jumătate, sunt din industria muzicală. 🙂

Extra: top 10 cele mai urmărite conturi pe Twitter (la fel, valori cu aproximaţie), via:

#1. Katy Perry
#2. Justin Bieber
#3. Barack Obama
#4. YouTube
#5. Taylor Swift
#6. Lady Gaga
#7. Britney Spears
#8. Rihanna
#9. Instagram
#10. Justin Timberlake
– 7 din 10 sunt conturi din industria muzicală

Tags: , , ,