Livia Iuşan.roUn blog cu atitudine feminină | Muzică şi PR

Teama industriei muzicale românești: dacă piesa mea nu e pe radio, e un eșec

Mulți artiști atunci când se pregătesc să lanseze o piesă, își pun, în primul rând, întrebarea dacă e o piesă care să intre pe radio. Ceea ce este greșit, pentru că, întâi de toate, radio-ul este un business.

Un business care trebui să iasă întotdeauna pe profit. Iar o piesă ca să intre pe radio, trebuie să fie deja hit, pentru că ele nu fac hiturile, ci le difuzează (și nici nu prea vor să-și piardă ascultătorii doar pentru că vrea nu știu cine ce piesă să audă). Și ca să continuăm în aceeași notă, bănuiesc că vă sună cunoscut “KISS FM, asculți doar hituri” etc.

Dragă artistule, pentru tine ar trebui să compui în primul rând, pentru că prin intermediul trăirilor tale ajungi să scrii și să transmiți, iar fanului îi vei trezi cu siguranță o stare, fie ea una bună sau tristă. Cu cât mai mulți ascultători se regăsesc în piesă, cu atât va ajunge la cât mai multe persoane și va fi iubită, dar va ajunge și pe radio.

Sunt multe cazuri de artiști, atât internaționali cât și români, care până să ajungă pe radio au tras tare, au muncit zi de zi pentru a avea piesele alea bine puse la punct.

Am scris articolul ăsta cu ocazia lansării noii piese semnate Skizzo Skillz (pe care-l știu de vreo 10 ani, cam de când a lansat piesa “Umblu Teleleu“), în colaborare cu Mike Diamondz. Ea se numește “Nu e ce auzi la radio” și-i o piesă tare, cu mult, mult bas. 🙂

La finalul piesei Skizzo spune:
“Știi ce cred eu? Că muzica nu stă pe loc
Nu vine dintr-o cutie care-ți spune când ai voie să o asculți sau ce ritm să aibă
Sau mai rău… cum trebuie să sune
Muzica trăiește și respiră, există ca tine
E liberă să meargă unde mergi tu și vine cu tine în locurile unde vrei să ajungi
Cea mai tare piesă nu e ce auzi la radio, e aia care e unde ești tu
La scară cu băieții, întins pe iarbă, în căști când traversezi strada
Muzica e cea care o alegi tu, nu care-i aleasă pentru tine
Nu e în topuri, e în blocuri.”

Citește și: Emblema industriei muzicale românești: cantitatea

Citește și: Dan Finţescu: Problema cea mai mare în industria muzicală din România este că toată lumea face piese care să fie difuzate la radio

Sursa foto: everythingbrilliant.co.uk

Tags: , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *