LIVIA IUȘANDigital & Music Enthusiast

adidas x Kanye West, între succces și pierderea reputației. Ce urmează?

adidas x Kanye West

Când spui „Kanye West” îți trec 1000 de gânduri prin cap, nu? De la artistul care a dat muzicii unele dintre cele mai iubite și apreciate albume rap din lume, la una dintre mințile creative din spatele Yeezy.

Yeezy este cel mai important parteneriat creat vreodată între o marcă sportivă (adidas) și un non-atlet (Kanye West), cum prezenta chiar adidas parteneriatul în 2016. De câteva zile însă, cânds spui „Kanye West” îți vin în cap și remarcile lui antisemite, pe care le-a spus probabil crezând că nimic nu i se poate întâmpla.

Dar oare să fie așa? Poate fi cineva invincibil?

Nu, nici măcar Kanye care credea asta: plătește cu vârf și îndesat în urma remarcilor antisemite – atât adidas cât și Balenciaga, dar și casa lui de discuri, Def Jam (printre alții) au rupt legăturile (și contractele) cu Kanye.

Și da, au reacționat bine și la timp. Dar am 2 întrebări:

Își mai aduce aminte cineva când Kanye a urcat pe scenă în timp ce Taylor Swift era pe scenă pentru a ridica un premiu muzical, iar Kanye a vrut să spună neapărat că el crede că acel premiu trebuia să ajungă la Beyoncé?

Sau

Își mai aduce aminte cineva când Kanye a publicat pe internet TOT contractul pe care îl avea cu Universal Music, cea mai mare casă de discuri din lume?

Kanye West este imprevizibil.

Dar asta nu-l face să fie mai puțin important: a produs miliarde de dolari pentru adidas, colaborarea făcându-l și pe el miliardar, iar efectul imediat pe care-l are întreruperea colaborării cu adidas pentru brand înseamnă aproximativ -€250 milioane doar pentru 2022, conform comunicatului adidas de presă.

Am citit zilele astea un articol super interesant, din perspectiva profesionistului în Influencer Marketing, o nișă care deși până acum câțiva ani nu avea numele ăsta, era mai mult cunoscută pentru parteneriatele dintre marile branduri și persoanele publice, a adus celebrităților sume importante în conturile personale, iar Kanye West prin colaborarea cu adidas cu siguranță este unul dintre cele mai relevante exemple, las întregul paragraf aici, pentru o înțelegere mult mai bună:

Willie Nelson a spus odată: „Știi de ce divorțurile sunt atât de scumpe? Pentru că merită.” Ei bine, în cazul lui Kanye – acest divorț va fi scump și probabil merită. Din păcate, brandurile vor trebui să găsească o modalitate de a merge mai departe. Ele vor trebui să devină creative și să privească în interior la elementele fundamentale istorice care au permis brandului lor să aibă succes.

Găsești articolul AICI.

Sunt sigură că oamenii de decizie de la adidas știau istoricul pe care îl are Kanye, dar totodată știau și cât de creativ e și ce poate aduce colaborarea dintre cele două entități. Drept dovadă vorbim despre bani mulți la mijloc, făcuți atât pentru adidas, dar și pentru Kanye West.

Dacă te mai duci o dată la începutul articolului, vei vedea că am ales un vizual care mi se pare că prezintă foarte bine situația de față: Creativity Is The Answer. Creativitatea este foarte importantă, de multe ori ea poate face diferența dintre o idee bună și una… mai puțin bună, ca să nu zic proastă.

Ce putem face pentru a preveni astfel de situații și ce urmează pentru adidas și Kanye West?

Cred că în astfel de situații cel mai bine ar fi să ne asumăm succesul sau eșecul unui proiect, pentru că nu avem de unde să știm dacă va prinde sau nu. Până la urmă oamenii decid, ei sunt cei care cumpără sau nu un produs sau serviciu.

Putem totodată să estimăm dacă merită să ne asociem brandul cu un alt brand (fie el și din industria muzicală), care ar fi costurile, dar și realizările. Și, foarte important, e bine să știm când să ne oprim, în caz că lucrurile scapă de sub control.

Cât despre adidas și Kanye West, cele două părți au întrerupt colaborarea, însă rămâne de văzut ce se va întâmpla cu brandul Yeezy și cu celebrii adidași.

Sursa foto