LIVIA IUȘANDigital & Music Enthusiast

Tendințele anului 2015 în media @ Future of Media 2014

Ieri a avut loc cea de-a doua ediție a evenimentului Future of Media, în București.

S-a vorbit mult despre 2015 ca fiind anul telefoanelor mobile și al conținutului video (punctul de reper pentru mulți speakeri) însă, ele sunt de luni bune puse în aplicare: traficul de pe mobile l-a depășit pe cel de pe desktop-uri, iar vloggerii și-au creat o comunitate în jurul vlog-ului.

În altă ordine de idei, unele dintre concluzii au fost că bloggerii ar trebui să devină vloggeri, iar bugetele se vor muta în zona video (și, apropo, 83% dintre deținătorii de smartphone urmăresc conținut video, iar față de foto, aici engagementul este mai mare).

În continuare încrederea în brand este cea mai importantă, iar conținutul este cel care ajută cel mai bine brandul să se dezvolte.

Petrișor Obae (paginademedia.ro) spunea că în România Click vinde 100,000 de exemplare, cel mai mult pentru un tabloid.
Sunt de părere că jurnalismul nu a fost omorât de online, pentru simplul fapt că l-a diversificat (citești ce vrei acum și de unde vrei) și l-a ajutat să se reinventeze.

Pe TV au fost 6 milioane de reclame în 2014, un număr deloc de neglijat, ținând cont de faptul că acest canal este mult mai scump decât online-ul (câteva mii de euro te costă doar reclama).
Și pentru că tot suntem în zona TV, 2014 a fost anul în care Antena 1 a vrut să fie mult precum PRO TV (care conduce zona TV la noi) și, desigur, nu i-a reușit (cu tot cu transferurile masive făcute).

Pe partea de radio, ieri am aflat că PRO FM (aflat în primele 10 posturi radio românești după cota de piață) ca a fost scos la vânzare, iar că unul dintre posibilii cumpărători este Digi.
Apropo, radioul a avut anul ăsta cele mai multe tranziții.

Calitatea și nu cantitatea este încă un vis pentru mulți creatori de conținut, deși, teoretic, asta vrea toată lumea.
Unul dintre exemple a fost Casa Jurnalistului, care reușește să facă pe lângă niște materiale bune și bine dicumentate, și bani din donații.

Pe final, vă las cu una din fainele lucruri pe care le-a spus Mugur Pătrașcu (iLeo): dacă nu aveți încredere în produsul vostru, nu veți ajunge la oameni.

Twitter a prins foarte bine în timpul conferinței, iar dacă vreți să vedeți reacții în timp real, vă invit pe hashtag-ul #futureofmedia14. 🙂

Cam așa a fost ultimul eveniment organizat de Evensys în acest an. Vă las pe voi să trageți concluziile.

Tags: , , , , , ,