Livia Iuşan.roUn blog cu atitudine feminină | Muzică şi PR

Interviu Florin Grozea: Fii original dar înțelege regulile jocului înainte de a le impune pe ale tale

Florin Grozea

1. Dacă ar fi să faci un top 3, care ar fi schimbările importante din industria muzicală românească, care au avut loc în ultimii 10 ani?
Grea întrebare… cred că momentele cele mai importante au fost:
2004 – succesul internațional al hitului O-Zone “Dragostea din tei” care a fost number one în 27 de țări. A fost prima melodie în limba română care a avut succes mondial.
2007 – lansarea primului site legal de muzică gratuită din România, moment în care discuția despre “pirateria online” a devenit un subiect adus în atenția publicului
2013 – YouTube a început să plătească drepturi de autor în România, compozitorilor și textierilor melodiilor difuzate pe teritoriul României.

2. Cum ți-a venit ideea să lansezi o agenție digitală pentru industria muzicală din România şi ce implică aceasta?
După succesul cărții “Hit Yourself – 100 de idei de la pasiune la marea lovitură” am descoperit, pentru a câta oară?, necesitatea unor servicii digitale performante în industria muzicală. Am văzut atât la Hi-Q, cât și la alți artiști români, dorința de a comunica online mai bine, de a distribui și de a monetiza muzica. Am cooptat doi specialiști tineri în comunicare și PR în toamna anului trecut și am început treaba. Primii artiști pe care i-am semnat au fost Aylin Cadîr, Deepcentral, Ellie White, Alb Negru, Voltaj.

3. Hit Yourself Consulting a avut proiecte cu diferiți artişti, pe Facebook, Twitter, Instagram etc. Cum a răspuns publicul la aceste campanii?
Fanii urmăresc artiștii în Social Media pentru că vor să afle cât mai mult despre carierele, acțiunile, viețile și mesajele lor. Campaniile noastre online au fost primite foarte bine, așa cum te-ai aștepta. Cred că toți artiștii merită campanii personalizate pe Internet, iar fanii merită cât mai multă atenție din partea vedetelor.

4. Ce sfat le-ai da tinerilor artişti care vor o carieră în industrie, însă nu stiu de unde să pornească?
Studiază. Vezi ce trend există, extrage tot ce poți din aceste mode. Citeste cărți despre muzică și industrie muzicală, citește bloguri din industrie, interviuri cu artiști și compozitori de succes. Fii original dar înțelege regulile jocului înainte de a le impune pe ale tale.

5. Ce părere ai despre strategia adoptată de Taylor Swift, cu ajutorul căreia şi-a retras albumele de pe Spotify? Ar trebui şi alți artişti să-i urmeze exemplul?
Nu neapărat. Ea a avut argumentele ei. Alți artiști pot avea altă situație. Discuţia e lungă și streaming-ul audio este abia la început, încă se caută soluții viabile.

6. Crezi că ne vom întoarce în câtiva ani la cumpărarea de albume în format fizic, în locul celor digitale? Un exemplu bun în acest sens sunt vinyl-urile, care au început să fie, iar, la mare căutare.
Niciodată nu va mai fi cum a fost. Și asta e bine. E evoluție. Nu sunt un melancolic, nu laud trecutul doar pentru că a trecut 🙂 Prezentul este, după părerea mea, mai ofertant pentru oamenii prezentului.
Vinilurile au crescut în ultimii ani, dar vorbim despre un produs de nișă, creșterile sunt mari în procente dar sumele sunt neimportante raportate la totalul muzicii vândute.

7. Cum au primit fanii vestea retragerii trupei Hi-Q? Este o decizie definitivă?
În ziua în care am împlinit 18 ani de Hi-Q am anunțat că oprim acest proiect. Fanii au fost dezamăgiți, unii chiar supărați. Eu privesc acești 18 ani cu mândrie – am împlinit un vis apoi am trăit cele mai frumoase vise ale noastre, doi liceeni din Brașov, am construit un brand puternic care a făcut istorie în muzică și în televiziune, am adus bucurie pentru milioane de români. Noi am oprit concertele, dar muzica Hi-Q rămâne în inimile românilor, la petrecerile, nunțile și balurile de boboci.

8. Ce atuuri crezi că trebuie să aibă un adevărat artist, însă care sunt destul de greu de găsit?
Perseverența. Sunt mulți artiști români talentați, poporul român este un izvor de talente. Ne mai trebuie ambiție și determinare, ne trebuie seriozitate. Uită-te la cele mai multe proiecte muzicale românești de succes internațional din ultimii zece ani și vei descoperi talent și inovație, dar și superficialitate și delăsare.

9. Cum l-ai descrie pe Florin Grozea în câteva cuvinte?
Viziune, idealism, determinare. Și peste toate: lipsă de modestie și umor. 🙂

IMG328

Interviul a fost realizat în exclusivitate de mine pentru revista Concept, creată în cadrul unui proiect de la facultate (şi nelansată incă :)) ). Îi mulţumesc lui Florin şi, pentru că astăzi este ziua lui, îi urez un călduros La mulţi ani cu tot ce-şi doreşte, pentru că este un om minunat!

Pe Florin îl puteţi urmări pe blog, Facebook, Twitter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *