Livia Iuşan.roUn blog cu atitudine feminină | Muzică şi PR

Brandurile schimbă, poate nu chiar din prima. Despre studiile de caz @ Digital Marketing Forum 2016

Cea de-a zecea ediție a evenimentului Digital Marketing Forum, a adus cu sine multe discuții bazate pe studiile de caz cu care speakerii au venit.
Cu tărie consider că dacă nu pleci cu cel puțin un subiect pe care să-l dezvolți și să-l pui în aplicare, conferința nu a fost pentru tine.

Și așa cum se tot discută, tu ca brand trebuie să-ți cunoști consumatorii din ce în ce mai bine, să știi la ce reacționează, asta ca să știi ce să le recomanzi, în vederea creșterii vânzărilor.

E la fel ca pe conturile noastre personale: dacă ție-ți place sportul/muzica/design-ul sau orice alt domeniu, încearcă să aduci informații noi. Postează des despre ceea ce te pasionează, pentru că oamenii te vor cunoaște și mai bine, îți vor aprecia postările, îți vor cere recomandări (ceea ce e oarecum inversul publicității, care nu prea mai are un așa mare impact acum, în era digitală: 8 din 10 români schimbă canalul în timpul unei pauze publicitare / pe internet 8 din 10 români au AdBlocker). Și, poate cel mai important lucru, spune lucruri în care crezi! Dacă credibilitatea e zero, așa o arate și rezultatul.

Rămâi loial față de ideile tale și încearcă să faci mai mult din ceea ce ți-ai propus, indiferent de cât de greu este, mai ales la început.
Așa le este și brandurilor (mai ales că la un anumit nivel presiunea este mult mai mare)…

Pe baza celor amintite mai sus, în cadrul ediției Digital Marketing Forum din acest an au fost prezente numeroase studii de caz, de la branduri precum Coca-Cola, AVON, Telekom, eMag, Penny Market, Always și nu numai.
Două mi-au plăcut extrem de mult. Primul, în ordinea în care s-au discutat la conferință, a fost cel de la AVON (prezentat de Stela Toderașcu, Commercial Marketing Manager, AVON Cosmetics Romania & Moldova), pentru că este un brand puternic, care încearcă întotdeauna să vină cu ceva nou. Se bazează mereu pe consumatorii pe care-i au și, de asemenea, își adoptă mesajele pentru canalele pe care transmit.

AVON a lansat un nou manifest, numit ”Schimbă lumea prin frumusețe”, care are la bază trei principii: curaj, încredere, bucurie.
Au creat și o platformă specială pentru asta: schimbalumeaprinfrumusete.avon.ro.

Cel de-al doilea studiu de caz a fost cel prezentat de Andrei Ungureanu (Social Media Manager, The Coca-Cola Company), care a fost extrem de sincer cu cei din sală.

Ne spunea cum Coca-Cola România a început încă din 2015 să folosească aplicațiile care încep să fie pe val în lumea întreagă, printre care și Snapchat, Periscope, WhatsApp și, cum, de asemenea, unele nu au prins atât de tare precum se aștepta echipa, pentru că nu erau atât de folosite în România.
Mi-a plăcut să-l ascult, mai ales pentru că spunea că aplicațiile vor fi în continuare folosite de brand, deoarece au, față de anul trecut, din ce în ce mai mulți utilizatori.

Concluzia?
Brandurile schimbă și fac magie, poate nu chiar din prima, deoarece cu cât ele sunt mai mari, cu atât pot aduce bucurii la un nivel și mai larg. Și noi, la fel ca brandurile pe care le apreciem, trebuie să nu ne dăm bătuți, pentru că numai cine nu renunță are de câștigat. 🙂

digitalforum16

Evenimentul Digital Marketing Forum a fost organizat de Evensys.
Urmăriți toate discuțiile din cadrul evenimentului prin hashtag-ul #digitalforum16.

Sursă foto: facebook.com/DigitalForum.ro

Tags: , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *