LIVIA IUȘAN.ROMusic Streaming + Music Business

Cum a fost la Internet & Mobile World 2014

IMG085

Pe 8 şi 9 octombrie am fost prezentă la Internet & Mobile World 2014, eveniment despre digital, mobile şi software, desfăşurat la Romexpo. Din păcate nu am ajuns la toate prezentările pe care mi le doream (a trebuit să ajung şi pe la facultate), însă mi s-a părut interesant tot ce s-a vorbit.

M-am jucat cu (a se citi am testat) ochelarii Google, telefonul şi tableta de la Mozilla (care nu au apărut încă – telefonul se mişcă repede, are camera de 5mp şi va costa până într-o sută de dolari), laptop-uri de la Acer ce urmează să fie lansate, tablete de la Lenovo şi multe altele.

IMG082

Prezentarea care mi-a plăcut cel mai mult a fost a lui Chris Heilmann de la Mozilla. Ea s-a numit The Future of Apps – breaking down the walls of walled gardens
Concluziile prezentării:
– există 18.796 de dispozitive Android distincte (anul trecut erau 11.868);
– 43% dintre dispozitivele Android aparţin companiei Samsung;
– Android este mai ieftin şi mai usor de folosit;
– iOS este, în schimb, mai bun pentru upgrade;
– sistemele de operare sunt din ce în ce mai bune;
– 47% dintre aplicaţii nu au parte de venituri, pe când 12% ajung să obţină peste 100 de dolari;
– jocurile domină veniturile din magazinele de aplicaţii;
– Solitaire este una dintre cele mai utilizate aplicaţii;
– internetul este cel mai folosit în Statele Unite ale Americii şi Europa.

Marcin Mazur, Qlik
Concluzille prezentării:
– viitorul este ACUM;
– totul este despre a găsi un trend ascuns, dar şi lucruri care nu sunt prezise încă;
– oamenii cumpără din ce în ce mai multe lucruri de pe mobil;
– oamenii utilizează din ce în ce mai puţine aplicaţii şi sunt deja ocupaţi;
– femeile folosesc mai multe aplicaţii decât bărbaţii.

Cateva strategii de viitor:
– viitorul nu va avea carduri de zbor şi conectivitate nelimitată;
– gândeşte offline întâi;
– fii simplu cu resursele tale;
– livrează rapid.

Social Media and big data – Benjamin Ellis, SocialOptic
Concluziile prezentării:
– marketingul s-a schimbat, de la audienţă la mulţime;
– social media este despre cum unii consumatori se comportă cu alţii;
– social media este locul în care oamenii dau semnale: cred că persoana aia este cool;
– ceea ce spunem este diferit de ceea ce facem.

Big Data. Mass Communication – Mona Opran CEO, Saatchi & Saatchi
Concluziile prezentării:
– brandurile trebuie să schimbe modul în care comunicăm astăzi;
– companiile trebuie să înceapă să colecteze date;
– vom fi nevoiţi să facem lucruri de calitate;
– conţinutul spune ceva oamenilor;
– oamenii nu mai cred în promisiuni;
– produsele trebuie să fie din ce în ce mai puternice;
– agentiile de publicitate ştiu să facă engagement, dar trebuie să se adapteze tehnologiei.

Google este un exemplu demn de urmat:
– totul este în timp real;
– au continut realist.

De asemenea, Nike este un brand iubit, despre oameni. Dove este la fel, despre oameni: arată puterea unei comunităţi.
Brandurile de mai sus aduc valoare oamenilor. El vinde, acţionarii sunt fericiţi.

The Internet of Things – Aurel Netin, Lenovo Romania şi Bulgaria
Concluziile prezentării:
– vorbim din ce în ce mai mult despre tehnologie;
– lumea se schimbă, clienţii se schimbă;
– consumatorul s-ar putea să aibă nevoie de lucruri cu care să facă ceva;
– PC-ul nu va muri, creşterea tabletelor se va estompa;
– lumea este mobilă;
– creşterea explozivă rămane smartphone-ul. El este al tău, obiect personal.

Noua era va fi o eră dependentă de tehnologie. Accesul la internet va fi mai important decât electricitatea.
Trenduri care vor domina:
– mobility;
– social;
– cloud;
– big data.

Digital Reality Check – Mugur Pâtraşcu şi Matei Psatta, iLeo
Concluziile prezentării:
– foarte mulţi bani se bagă în content;
– brandurile, primele care ştiu să ofere oamenilor ceea ce vor;
– internetul este singurul loc în care poţi să ai o comunitate;
– oamenii nu vor să vorbească cu branduri, vor să vorbească cu oameni.

Cea mai mare comunitate pe YouTube este cea a jocurilor (exemplu a fost PewDiePie, care are 31 milioane de subscriberi şi cele mai mari venituri din partea YouTube).

Cum vi se par informaţiile? Sunt realiste sau nu? 🙂

Tags: , , , , , , , , , , ,

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *